Thursday 17 January 2019

BANNER GURU & VISI MISI SEKOLAH

Hari ini cikgu nak kongsikan hasil kerja cikgu "design", cetak dan gantung banner di sekolah. Maklumlah, kerja di sekolah bukan sekadar mengajar, tetapi hampir semua benda cikgu-cikgu kena tahu buat. Ye lah, nak ajar ilmu bukan kena tahu 1 ilmu je.
Kali ini cikgu diberi tugasan untuk membuat banner guru dan Visi, Misi sekolah SK Pangkalan TLDM. Gambar guru-guru telah diambil oleh Cikgu Suffi dan tugasan cikgu pula untuk selesaikan bahagian suntingan. Ambil masa 2 hari juga nak siap design, nak tambah pula gambar guru-guru yang tidak hadir. Jadi dapatlah hasil seperti ini.


Banner visi dan misi sekolah pula cikgu gunakan konsep pentas dan "spotlight" untuk dapatkan hasil tumpuan di bahagian tengah.


 Dan banner pun siap dipasang. 2 hari untuk design, 1 hari masa untuk cetak dan gantung.

Jadi itulah hasil kerja tangan cikgu untuk sekolah yang tercinta ni. Kos? Kedua-dua banner ni menelan kos RM 128 dengan ukuran 8x4 kaki setiap satu banner. Harga semasa yang cikgu dapat ialah RM2/kaki persegi di Kedai Syiqah Design Seri Manjung.
Diharapkan anda semua pun dapat idea untuk buat design untuk sekolah. Terima kasih.

No comments:

Post a Comment

NAK TENGOK PENYU HIDUP?

Mungkin masih ada yang belum perasan ada satu pusat pemuliharaan penyu bertempat di Segari, Manjung, Perak. Tempat ini buat masa sekara...